Fenerbahçe (Logo) Ambleminde Bitki Yaprağı Anlamı Nedir?

Fenerbahçe amblemindeki bitki yaprağı ne anlama geliyor? Fenerbahçe logosu tarihi ve bitki yaprağı anlamı.
fenerbahce amblemindeki bitki yapragi anlami
Fenerbahçe Amblemindeki yaprağın hikayesi.

Fenerbahçe rozeti 1910 yılında, 33 numaralı penaltı kralı lakaplı sol açık, Topuz Hikmet tarafından çizildi. Fenerbahçe amblem logosundaki bitki yaprağı "Meşe Dalı" Topuz Hikmet rozet hikayesini şöyle anlatır.

"Kulübümüzün rengi sarı beyazdan, sarı laciverte çevrildikten sonra bu yeni renklerimizle bezenmiş bir rozet yaptırılması işi bahis mevzuu oldu. Arkadaşlarım bu rozetin çizilmesini bana bıraktılar.

İlk önce bayrağımızın renkleri kırmızı ile beyazı bir araya getirdim. Sonra kırmızı üzerine bir kalp şekli çizerek bunu sarı-laciverte boyadım ve üzerine de metanet, kuvvet ve sağlamlığın ifadesi olan Meşe dalını resmettim. Beyaz kısma da kulübümüzün ismini ve tesis tarihini yazdım. Rozetimizi çizerken, ona şu manayı vermeye çalıştım; Kalpten gelen bir bağımlılıkla bu kulübe hizmet etmek.

Çizdiğim şekil arkadaşlar tarafından beğenildi ve yeni rozetlerimiz o tarihlerde Almanya'da bulunan arkadaşımız Tevfik Haccar'ın delaletiyle orada yaptırıldı. Yeni harflerin kabulünden sonra aynı şekilde muhafaza edildi. Sadece Fenerbahçe Spor Kulübü - 1907 yazısı yani harflerle tebdil olundu."

Yorum Gönder for "Fenerbahçe (Logo) Ambleminde Bitki Yaprağı Anlamı Nedir? "